برگزاری مراسم عزاداری از اولویت برنامه های دهه اول محرم 
برگزاری مراسم عزاداری از اولویت برنامه های دهه اول محرم 

برگزاری مراسم عزاداری از اولویت برنامه های دهه اول محرم 

اسدالله حسنی جاز گفت: از اولویت های اصلی برنامه های کانون در دهه اول محرم برگزاری مراسم عزاداری همراه با قرائت زیارت عاشورا، سخنرانی و مداحی بود.
شناسه خبر : 967099 تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۹:۰۵

«اسدالله حسنی جاز» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: از اولویت های اصلی برنامه های کانون در دهه اول محرم برگزاری مراسم عزاداری همراه با قرائت زیارت عاشورا، سخنرانی و مداحی بود.

مدیر کانون فرهنگی هنری ثامن الحجج روستای مزرعه قلعه گنج افزود: به همین منظور هر شب با رعایت دستورالعمل های ستاد ملی مبارزه با کرونا، به مدت ۲ ساعت این مراسم برگزار شده و در بین عزاداران حسینی ماسک توزیع شد.

وی بیان کرد: به لطف خدا و با همکاری عزاداران، مراسم عزاداری سیدالشهدا علیه السلام در دهه اول محرم با شور و شعور حسینی برگزار شده و اکنون نیز مراسم دهه دوم محرم به همین منوال در حال برگزاری است.

حسنی جاز عنوان کرد: در آستانه شروع دهه اول محرم با مشارکت اعضای کانون، پویش هر خانه یک پرچم اجرا شده و به همین منظور در مسجد، محله و خیابان های همجوار پرچم سیاه نصب شد که نمادی از عزاداری است.

مدیر کانون فرهنگی هنری ثامن الحجج روستای مزرعه قلعه گنج ابراز کرد: امسال به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا، ایستگاه صوتی جایگزین، ایستگاه صلواتی شده و در این ایستگاه کلیپ هایی از مداحی و عزاداری پخش شد.

وی ادامه داد: همچنین در روز عاشورای حسینی با کمک اعضای کانون، مراسم تعزیه خوانی برگزار شد.

حسنی جاز اضافه کرد: علاوه بر این هم زمان با شب شام غریبان با مشارکت بچه های مسجدی کانون، شمع تهیه شد و بچه ها شمع در دست در کوچه ها و خیابان ها به راه افتاده و در سوگ مصائب حضرت زینب (س) مرثیه سرایی کردند.

مدیر کانون فرهنگی هنری ثامن الحجج روستای مزرعه قلعه گنج اظهار کرد: یکی دیگر از برنامه های کانون در دهه اول محرم پخت غذای نذری با رعایت کامل نکات بهداشتی و توزیع درب منازل عزاداران حسینی بود.

وی در خاتمه تاکید کرد: ویژه برنامه های دهه اول و دوم محرم با هدف تعظیم شعائر الهی، ترویج فرهنگ عاشورا و انتقال پیام و درس های آن به همگان به ویژه به نسل های امروز در حال اجرا است.

پایان پیام/ 586